Tai buvo gana netikėta, kai Adamas Selipsky pasitraukė iš „Amazon“ AWS debesų kompiuterijos padalinio generalinio direktoriaus pareigų. Galbūt taip pat nustebino tai, kad Mattas Garmanas jį pakeitė. Garmanas prisijungė prie „Amazon“ kaip praktikantas 2005 m., o 2006 m. tapo visu etatu, dirbdamas su ankstyvaisiais AWS produktais. Nedaug žmonių išmano verslą geriau nei Garman, kurio paskutinė pareiga prieš tapdamas generaliniu direktoriumi buvo AWS pardavimo, rinkodaros ir pasaulinių paslaugų vyresnioji viceprezidentė.
Praėjusią savaitę duodamas interviu Garmanas man pasakė, kad dar neatliko jokių didelių organizacijos pakeitimų. „Organizacijoje nepasikeitė nė tonas. Verslui sekasi gana gerai, todėl nereikia daryti didžiulio poslinkio, į ką mes sutelkiame dėmesį“, – sakė jis. Tačiau jis atkreipė dėmesį į kelias sritis, kuriose, jo nuomone, įmonė turi sutelkti dėmesį ir kur jis mato AWS galimybes.
Dar kartą pabrėžkite startuolius ir greitas naujoves
Vienas iš jų, kiek stebėtinai, yra startuoliai. „Manau, kad mums tobulėjant kaip organizacijai. … AWS gyvavimo pradžioje daug dėmesio skyrėme tam, kaip mes tikrai patrauklūs kūrėjams ir startuoliams, ir iš pradžių sulaukėme didelio susidomėjimo“, – aiškino jis. „Ir tada pradėjome domėtis, kaip kreipiame dėmesį į didesnes įmones, kaip į vyriausybes, kaip į reguliuojamus sektorius visame pasaulyje? Ir manau, kad vienas iš dalykų, kurį ką tik dar kartą pabrėžiau – tai iš tikrųjų nėra pokytis –, bet taip pat pabrėžia, kad negalime prarasti dėmesio pradedantiesiems ir kūrėjams. Mes turime padaryti visus tuos dalykus.”
Kita sritis, į kurią jis nori, kad komanda sutelktų dėmesį, yra neatsilikti nuo pramonės pokyčių sūkurio šiuo metu.
„Su komanda tikrai pabrėžiau, kaip svarbu, kad mes ir toliau nepasiliktume pirmaujanti, kiek tai susiję su paslaugų ir galimybių rinkiniu, ypatybėmis ir funkcijomis, kurias šiandien turime, ir toliau žengti į priekį. ir sukurti tą tikrų inovacijų planą“, – sakė jis. „Manau, kad šiandien klientai AWS naudojasi todėl, kad turime geriausią ir plačiausią paslaugų rinkinį. Priežastis, dėl kurios žmonės šiandien linksta į mus, yra ta, kad mes ir toliau turime aukščiausią pramonės saugą ir veiklos efektyvumą bei padedame jiems diegti naujoves ir greičiau judėti. Ir mes turime toliau siekti to, ką reikia padaryti. Tai nėra per se pokytis, bet tai yra dalykas, kurį turbūt labiausiai akcentavau: kaip svarbu mums išlaikyti tokį naujovių lygį ir greitį, kuriuo pristatome.
Kai paklausiau, ar jis mano, kad galbūt įmonė praeityje nebuvo pakankamai sparčiai diegusi naujovių, jis tvirtino, kad taip nemano. „Manau, kad naujovių kūrimo tempas tik greitės, todėl tai tik akcentas, kad mes taip pat turime paspartinti naujovių diegimo tempą. Ne tai, kad mes jį prarandame; Tiesiog pabrėžiama, kiek mes turime spartėti, atsižvelgiant į esamų technologijų tempą.
Generatyvusis AI prie AWS
Atsiradus generatyviniam dirbtiniam intelektui ir sparčiai besikeičiant technologijoms, AWS taip pat turi būti „kiekvieno iš jų pažangiausias“, sakė jis.
Netrukus po „ChatGPT“ paleidimo daugelis ekspertų suabejojo, ar AWS buvo per lėtas, kad paleistų generuojančius AI įrankius, ir paliko galimybių savo konkurentams, pvz., „Google Cloud“ ir „Microsoft Azure“. Tačiau Garmanas mano, kad tai buvo labiau suvokimas nei tikrovė. Jis pažymėjo, kad AWS jau seniai siūlė sėkmingas mašininio mokymosi paslaugas, tokias kaip „SageMaker“, dar prieš tai, kai generatyvusis AI tapo populiariu žodžiu. Jis taip pat pažymėjo, kad bendrovė sąmoningai žiūrėjo į generatyvųjį AI nei galbūt kai kurie jos konkurentai.
„Mes nagrinėjome generatyvųjį dirbtinį intelektą, kol jis tapo plačiai priimtu dalyku, bet pasakysiu, kad pasirodžius ChatGPT buvo tarsi atrasta nauja sritis, šios technologijos taikymo būdai. Ir manau, kad visi buvo susijaudinę ir įgijo energijos, tiesa? … Manau, kad daugybė žmonių – mūsų konkurentai – tarsi lenktyniavo siekdami, kad pokalbių robotai būtų ant visko ir parodytų, kad jie pirmauja kuriant AI“, – sakė jis.
Vietoj to, pasak Garmano, AWS komanda norėjo žengti žingsnį atgal ir pažvelgti į tai, kaip jos klientai, nesvarbu, ar tai būtų startuoliai, ar įmonės, galėtų geriausiai integruoti šią technologiją į savo programas ir naudoti savo diferencijuotus duomenis. „Jie norės platformos, kurią galėtų lanksčiai kurti ir iš tikrųjų galvoti apie tai kaip apie kūrimo platformą, o ne apie programą, kurią ketina pritaikyti. Taigi mes skyrėme laiko sukurti tą platformą“, – sakė jis.
AWS platforma yra „Bedrock“, kur ji siūlo prieigą prie daugybės atvirų ir patentuotų modelių. Jis sakė, kad tai daryti ir leisti vartotojams sujungti skirtingus modelius tuo metu buvo šiek tiek prieštaringa. „Tačiau mes manėme, kad pasaulis tikriausiai eina ten, o dabar yra tarsi savaime suprantama išvada, kad pasaulis eina būtent ten“, – sakė jis. Jis sakė manantis, kad kiekvienas norės pritaikytų modelių ir atsineš savo duomenis.
Garmanas sakė, kad pamatinė uoliena „šiuo metu auga kaip piktžolė“.
Tačiau viena iš generatyvaus AI problemų, kurią jis vis dar nori išspręsti, yra kaina. „Daugelis to sumažina mūsų pritaikytą silicį ir kai kuriuos kitus modelio pakeitimus, kad būtų galima daryti išvadą, kad savo programas (kažkas) daug labiau įperkame.
„AWS“ naujos kartos pritaikyti „Trainium“ lustai, kuriuos bendrovė debiutavo 2023 m. pabaigoje vykusioje konferencijoje „Re:Invent“, bus pristatyti šių metų pabaigoje, sakė Garmanas. „Labai džiaugiuosi, kad galime pasukti šią sąnaudų kreivę ir pradėti teikti realią vertę klientams.
Viena sritis, kurioje AWS nebūtinai net bandė konkuruoti su kai kuriais kitais technologijų milžinais, yra savo didelių kalbų modelių kūrimas. Kai paklausiau apie tai Garmano, jis pažymėjo, kad tai vis dar yra kažkas, į ką įmonė „labai susikoncentruoja“. Jis mano, kad svarbu, kad AWS turėtų pirmosios šalies modelius, o kartu ir toliau būtų remiamasi trečiųjų šalių modeliais. Tačiau jis taip pat nori užtikrinti, kad patys AWS modeliai galėtų pridėti unikalią vertę ir išsiskirti naudodami savo duomenis arba „kitas sritis, kuriose matome galimybę“.
Tarp tų galimybių yra ne tik išlaidos, bet ir agentai, dėl kurių šiuo metu visi pramonės atstovai yra labai nusiteikę. „Turėdami patikimus, labai aukšto lygio teisingumo modelius, iškvieskite kitas API ir eikite daryti dalykus, tai yra sritis, kurioje, manau, galima padaryti naujovių“, – sakė Garmanas. Pasak jo, agentai suteiks daug daugiau naudos iš generatyvaus AI, automatizuodami procesus savo vartotojų vardu.
Q, AI varomas pokalbių robotas
Paskutinėje konferencijoje „Re:Invent“ AWS taip pat pristatė savo generatyvųjį dirbtinio intelekto asistentą Q. Šiuo metu iš esmės yra du jo skoniai: Q Developer ir Q Business.
Q Developer integruojasi su daugeliu populiariausių kūrimo aplinkų ir, be kita ko, siūlo kodo užbaigimą ir įrankius, skirtus senoms Java programoms modernizuoti.
„Mes tikrai galvojame apie Q Developer kaip platesnį prasmę, padedančią visam kūrėjo gyvavimo ciklui“, – sakė Garmanas. „Manau, kad daugelis ankstyvųjų kūrėjų įrankių buvo itin orientuoti į kodavimą, o mes daugiau galvojame apie tai, kaip padėti viskam, kas kūrėjams yra skausminga ir sudėtinga?
„Amazon“ komandos naudojo „Q Developer“, kad atnaujintų 30 000 „Java“ programų, sutaupydamos 260 mln. USD ir 4 500 kūrėjo metų, sakė Garmanas.
„Q Business“ naudoja panašias technologijas, tačiau pagrindinis dėmesys skiriamas vidinių įmonės duomenų kaupimui iš įvairių šaltinių ir jų paieškai naudojant į „ChatGPT“ panašią klausimų ir atsakymų paslaugą. Bendrovė „mato ten tikrą trauką“, sakė Garmanas.
Paslaugų išjungimas
Nors Garmanas pažymėjo, kad jam vadovaujant nedaug kas pasikeitė, vienas dalykas, kuris neseniai įvyko AWS, yra tai, kad bendrovė paskelbė apie planus uždaryti kai kurias savo paslaugas. AWS tradiciškai to nedaro taip dažnai, tačiau šią vasarą ji paskelbė apie planus uždaryti tokias paslaugas kaip žiniatinklio „Cloud9 IDE“, „CodeCommit GitHub“ konkurentas, „CloudSearch“ ir kt.
„Tai šiek tiek valymo būdas, kai mes peržiūrėjome daugybę šių paslaugų, kai, atvirai kalbant, pradėjome geresnę paslaugą, į kurią žmonės turėtų pereiti, arba paleidome tokią, kurios tiesiog nedarėme. susitvarkyk“, – paaiškino jis. „Ir, beje, kai kurių iš jų mes tiesiog nesuprantame ir jų sukibimas buvo gana lengvas. Mes pažiūrėjome į jį ir pasakėme: „Žinai ką? Partnerių ekosistema iš tikrųjų turi geresnį sprendimą, ir mes tiesiog į tai atsiremsime. Jūs negalite investuoti į viską. Jūs negalite sukurti visko. Mes nemėgstame to daryti. Mes rimtai žiūrime į tai, jei įmonės ketina lažintis dėl to, kad mes palaikysime reikalus ilgalaikėje perspektyvoje. Ir todėl mes esame labai atsargūs.
AWS ir atvirojo kodo ekosistema
Vienas ryšys, kuris ilgą laiką buvo sunkus AWS (arba bent jau buvo suvokiamas kaip sunkus), yra su atvirojo kodo ekosistema. Tai keičiasi, ir vos prieš kelias savaites AWS atnešė savo OpenSearch kodą į Linux Foundation ir naujai suformuotą OpenSearch Foundation.
„Manau, kad mūsų požiūris yra gana paprastas“, – sakė Garmanas, kai paklausiau, kaip jis mano apie tolesnį AWS ir atvirojo kodo ryšį. „Mums patinka atviras kodas. Mes remiamės atviruoju šaltiniu. Manau, kad stengiamės pasinaudoti atvirojo kodo bendruomenės privalumais ir būti didžiuliu prisidedančiu prie atvirojo kodo bendruomenės. Manau, kad tai yra visa atvirojo kodo esmė – gauti naudos iš bendruomenės – ir tai yra dalykas, į kurį žiūrime rimtai.
Jis pažymėjo, kad AWS padarė pagrindines investicijas į atvirojo kodo ir atvirojo kodo daugelį savo projektų.
„Didžioji dalis trinties kilo dėl įmonių, kurios iš pradžių pradėjo atvirojo kodo projektus, o vėliau nusprendė juos panaikinti, o tai, manau, yra jų teisė. Bet žinote, tai nėra atvirojo kodo dvasia. Taigi, kai matome, kad žmonės tai daro, paimkite Elastic kaip to pavyzdį, o OpenSearch (AWS ElasticSearch šakutė) buvo gana populiarus. … Jei yra Linux (Foundation) projektas ar Apache projektas ar bet kas, į ką galime pasikliauti, norime į juos pasikliauti; mes prie jų prisidedame. Manau, kad mes, kaip organizacija, evoliucionavome ir išmokome būti geru tos bendruomenės valdytoju, ir tikiuosi, kad tai pastebės kiti.