Indijos „EtherealX“ skiria 5 mln. USD sėklų visiškai daugkartinio naudojimo raketoms


Indijos kosmoso startuolis „EtherealX“ surinko 5 mln. USD pradinio finansavimo etape, nes planuoja sukurti visiškai pakartotinai naudojamas vidutinio pakilimo raketas, todėl palydovų paleidimas būtų ekonomiškas ir efektyvus.

Pastaraisiais metais paleidimų į kosmosą padaugėjo. Tačiau nepaisant žaidėjų skaičiaus, paleidimas vis dar susijęs su didelėmis transportavimo išlaidomis ir daugybe laukimo laikotarpių. Pavyzdžiui, „SpaceX“ paleidimas užsakomas iki 2026 m., net ir naudojant dalijimosi važiavimo modelį.

„EtheralX“ siekia išspręsti šią problemą naudodama naują visiškai pakartotinai naudojamą vidutinio kėlimo transporto priemonę, siūlančią visišką pakartotinio naudojimo galimybę, kad sumažintų transportavimo išlaidas ir sumažintų paleidimo laiką. Skirtingai nuo „SpaceX“ „Falcon 9“, kuris suteikia dalinį pakartotinį naudojimą, nes po sėkmingų paleidimo stiprintuvą grąžina į Žemę, „EtheralX“ kuria savo transporto priemones taip, kad būtų grąžinta ir viršutinė pakopa, ir stiprintuvas.

2022 m. įkurtas Manu J. Nairo (generalinis direktorius) kartu su buvusiu Indijos kosmoso tyrimų organizacijos (ISRO) mokslininku Shubhayu Sardaru (COO) ir aviacijos inžinieriumi Prashantu Sharma (CTO). Bengaluru įsikūrusi startuolis ketina kovoti su SpaceX su savo vidutine liftas, pavadintas Razor Crest Mk-1. Visiškai daugkartinio naudojimo konfigūracija skirta 8 tonoms į žemesnę Žemės orbitą. Be to, transporto priemonė į žemesnę Žemės orbitą galėtų nukelti daugiau nei 24,8 tonos, o iš dalies pakartotinai naudojama – 22,8 tonos. Jie teigia, kad jis taip pat gali gabenti naudingus krovinius geostacionariu perkėlimu ir trans-Mėnulio įpurškimo orbitomis.

Vaizdo kreditai: EtherealX

„Sugrąžinus viršutinius etapus, sugrįžimo karštis yra toks didelis, kad atnaujinimo kaina beveik visada yra didesnė nei pati nauja transporto priemonė. Taigi nuo nulio sukūrėme visiškai naują raketų variklio ciklą, kuris kartu su dislokavimo sistema leidžia efektyviai valdyti variklius tiek vakuume, tiek atmosferoje“, – interviu sakė Nairas.

Startuolis teigia, kad jis gali dirbti nuo 350 iki 2000 USD už kilogramą, tai yra dalis to, ką šiuo metu siūlo raketos, įskaitant Falcon 9, ir 1/35 pasaulinės vidutinės paleidimo kainos.

„Kainos taške, kuriuo įeisime į rinką, patogiai užfiksuosime 30–40 proc.“, – „TechCrunch“ sakė Nairas.

Dvejus metus gyvuojantis startuolis įsigijo 16 akrų žemės Tamil Nadu, kur plėtoja, anot jos, didžiausią Indijos privačiai sukurtą raketų variklių gamyklą.

Koks yra visiško pakartotinio naudojimo metodas?

Skirtingai nuo įprastų metodų, skirtų apsisaugoti nuo sugrįžtančio karščio, pvz., šilumos plytelės ir kitos šiluminės apsaugos sistemos, Nair paaiškino „TechCrunch“, kad „EtheralX“ patentuotas raketos variklio ciklas veikia kartu su dislokavimo sistema, nukreipiančia grįžtančią šilumą per visą sugrįžimo fazę. Tai padeda sistemai efektyviai veikti tiek vakuume, tiek atmosferoje ir leidžia paleisties pasiekti taškinį nusileidimą, o ne tradicinį balistinį sugrįžimą, kuriam reikia daug didesnio tikslinių nusileidimo zonų diapazono.

„Arčiausiai mūsų modelio gali būti „SpaceX“ žvaigždėlaivis. Jie bando sugrąžinti viršutinę sceną, bet tai daro naudodami šilumos skydus ar plyteles“, – sakė vadovas. „Mes nekovojame su sugrįžimo karščiu“.

Startuolis atsisakė pateikti per daug informacijos apie įrašą, kad galėtų slaptai išbandyti.

Vaizdo kreditai: EtherealX

Šiuo metu EtherealX negamina raketų variklio savo viduje, kad išvengtų su gamyba susijusių kapitalo išlaidų, ir bendradarbiauja su keliomis įmonėmis, kad perduotų savo gamybą iš išorės. Tačiau laikui bėgant ji planuoja gaminti raketą.

„Kurdami raketą turime stebėti efektyviausią šių komponentų gamybos būdą, kad galėtume sukurti tinkamą gamybos įrenginį, kuris bus išbandytas įmonės viduje“, – sakė Nairas.

„EtherealX“ siekia išbandyti savo kūrimą naudodama demonstracinę transporto priemonę (TDV), kurią planuoja išleisti 2026 m. Bendrovė „TechCrunch“ pranešė, kad startuolis planuoja visą orbitinį paleidimą iki maždaug 400 kilometrų su pradine transporto priemone, naudojant to paties tipo variklį. kaip visavertė transporto priemonė, bet mažesnis skaičius: keturi varikliai viršutinėje pakopoje ir vienas stiprintuvo pakopoje.

TDV bus 35 metrų aukščio ir 2,5 metro pločio ir 1,2 tonos svorio.

Vienas iš įkūrėjų „TechCrunch“ sakė, kad pirmiausia ketina paleisti TDV, kad patikrintų telemetrijos ir skrydžio programinę įrangą, kad vėliau būtų galima pradėti komerciškai.

Tuo tarpu startuolis jau nustatė 35 potencialius klientus 2026 m. startui, tačiau iš pradžių planuoja 10–15 klientų.

Indijos kosminė ekosistema labai išaugo. Remiantis Indijos vyriausybės duomenimis, Pietų Azijos valstybėje yra 229 kosminių technologijų startuoliai, o ekosistemoje jau yra žaidėjų, kuriančių mažas palydovines raketas ir sprendimus, siūlančius kosmoso situacijos suvokimą ir hiperspektrinius vaizdus.

Indijos vyriausybė prognozuoja, kad iki 2030 m. šalis keturis kartus padidins savo dalį pasaulinėje kosmoso ekosistemoje. Per pastaruosius kelis mėnesius Naujasis Delis pristatė savo kosmoso politiką ir atnaujino taisykles, siekdamas pritraukti užsienio investuotojus ir įmones. Šalis taip pat sulaukė pasaulinio dėmesio dėl įvykių, įskaitant sėkmingą nusileidimą Mėnulyje ir partnerystę su NASA dėl prisijungimo prie „Artemis Accords“.

2023 m. investicijos į kosmoso technologijas Indijoje siekė 126 mln. USD, ty 7 % daugiau nei 2022 m. surinktų 118 mln. USD, o 2021 m. – 235 % daugiau nei 37,6 mln. USD pagal „Tracxn“. Finansavimo aplinką iki šiol lėmė ankstyvos stadijos investicijos, nes ekosistema dar turi būti subrendusi komercinei veiklai.

„EtherealX“ pradinio finansavimo ratas, kuriam vadovauja Indijos giliųjų technologijų fondas „YourNest“, taip pat apėmė „BIG Capital“, „BlueHill Capital“, „Campus Fund“, „SGgrow“ ir „Golden Sparrow Ventures“.

Startuolis planuoja panaudoti naujas lėšas, kad per ateinančius šešis mėnesius pradėtų bandomąjį variklio paleidimą, o po poros metų – TDV paleidimas. Ji taip pat siekia baigti statyti savo variklių bandymų įrenginį ir gaminti 40 kiloniutonų ir 925 kiloniutonų variklius.



Source link

Draugai: - Marketingo agentūra - Teisinės konsultacijos - Skaidrių skenavimas - Fotofilmų kūrimas - Miesto naujienos - Šeimos gydytojai - Saulius Narbutas - Įvaizdžio kūrimas - Veidoskaita - Nuotekų valymo įrenginiai - Teniso treniruotės - Pranešimai spaudai -