Žiuri vis dar nesigilina į tai, ar Kinijos AI pakeitė „Deepseek“ yra žaidimų keitiklis, ar galbūt dalis jo rizikos draudimo fondo patronuojančios įmonės plano, kad būtų trumpas „Nvidia“ ir kitos technologijos akcijos. Nepriklausomai nuo to, kas tai gali būti (galbūt abu?), „Deepseek“ ir jo didelė kalbos modelis padarė keletą pagrindinių bangų. Dabar tai atkreipia duomenų apsaugos stebėtojų dėmesį.
Atrodo, kad tai yra pirmasis didelis žingsnis iš vieno tokio budėjimo, nes pastarosiomis dienomis „Deepseek“ tapo teigiamai virusinis, Europos vartotojų grupių koalicija Eurokonsumeriai su Italijos duomenų apsaugos tarnyba pateikė skundą, susijusį su tuo, kaip „Deepseek“ tvarko asmens duomenis Ryšys su GDPR, duomenų apsaugos reguliavimo sistema Europoje.
Italijos DPA šiandien patvirtino, kad vėliau ji parašė „Deepseek“ su prašymu pateikti informaciją. „Rischio I DaTI di Milioni di Persone italijoje“, – pažymi jis. („Milijonų italų duomenys yra rizikuojami.“) „Deepseek“ turi 20 dienų atsakyti.
Viena pagrindinių detalių apie „Deepseek“, kurią daugelis pastebėjo, yra paslauga, kuria teikiama ir veikia iš Kinijos. Pagal savo privatumo politiką tai apima informaciją ir duomenis, kuriuos „Deepseek“ renka ir parduotuvėse, kurios taip pat yra jos gimtojoje šalyje.
„Deepseek“ savo politikoje taip pat trumpai pažymi, kad kai ji perduoda duomenis Kinijai iš šalies, kurioje naudojamas „Deepseek“, tai daro „pagal galiojančių duomenų apsaugos įstatymų reikalavimus“.
Tačiau „Euroconsumers“ – organizacija, kuri praėjusiais metais pateikė sėkmingą „Grok“ atvejį, kaip ji panaudojo duomenis savo AI mokymui – ir italų DPA nori daugiau informacijos.
Dirbtinio intelekto ir Pekino „Deepseeek“ dirbtinio intelekto sprendimas „Hangzhou Deepseeek“ Italijos DPA teigė, kad nori sužinoti, kokie asmeniniai duomenys yra renkami, iš kurių šaltinių ir kokie tikslai, įskaitant tai, kokia informacija naudojama jos AI sistemai, kartu su kokiu teisiniu pagrindas yra skirtas apdorojimui. Tai taip pat nori daugiau informacijos apie tuos serverius Kinijoje.
Be to, savo informacijos prašyme rašo, jis nori žinoti „tuo atveju, jei asmens duomenys renkami naudojant žiniatinklio grandymo veiklą“, kaip vartotojai, kurie yra „registruoti ir neprisiregistravę į paslaugą, buvo arba yra informuoti apie tvarkymą apie tvarkymą jų duomenys “.
Naujienų rinkinys „Mlex“ pažymi, kad „Euroconsumersers“ taip pat pabrėžė, kad nėra informacijos apie tai, kaip „Deepseek“ apsaugo ar riboja nepilnamečius savo paslaugas, nuo amžiaus patikrinimo iki to, kaip ji tvarko nepilnamečių duomenis.
(„Deepseek“ amžiaus politika pažymi, kad ji nėra skirta vartotojams iki 18 metų, nors ji nepateikia būdo tai įgyvendinti. Tiems, kurie yra nuo 14 iki 18 metų suaugęs.)
Vartotojų grupės ir Italijos budėtojas pirmosios kelia žingsnį prieš „Deepseek“. Jie gali būti ne paskutiniai, nors tolesni veiksmai gali būti ne tokie greiti.
Anksčiau šiandien „Deepseek“ buvo pagrindinė tema spaudos konferencijoje Europos Komisijoje. Tomas Regnier, Komisijos technologijų suvereniteto atstovas, buvo paklaustas, ar Europos lygmeniu kyla susirūpinimas dėl „Deepseek“, susijusio su saugumu, privatumu ir cenzūra. Vis dėlto pagrindinė žinia buvo: dar per anksti pasakyti apie visus tyrimus.
„Europoje siūlomos paslaugos gerbs mūsų taisykles“, – pažymėjo Regnier ir pridūrė, kad AI įstatymas taikomas visoms regione siūlomoms AI paslaugoms.
Jis atsisakė pasakyti, ar Deepseek, ES vertinimu, gerbė šias taisykles, ar ne. Tada jo buvo paklausta, ar programos cenzūra politiškai jautrios Kinijoje temomis nebuvo laisvo žodžio taisyklės Europoje ir ar tai buvo vertas tyrimo. „Tai labai ankstyvi etapai, aš dar nekalbu apie tyrimą“, – greitai atsakydamas sakė Regnier. „Mūsų sistema yra pakankamai tvirta, kad išspręstų galimas problemas, jei jie čia yra“.
Mes susisiekėme su „Deepseek“ dėl Italijos DPA skundo ir atnaujinsime šį įrašą, kai bus prieinama daugiau informacijos.