Naujas ankstyvosios stadijos startuolių skaičius kartu su kai kuriomis naujausiomis rizikos kapitalo investicijomis iliustruoja nišą, atsirandančią autonominių transporto priemonių technologijų sektoriuje. Skirtingai nei įmonės, į miesto gatves atvežančios robotaksį, šie startuoliai savo technologijas ima naudoti bekelėje.
Du naujausi dalyviai – Sietle įsikūręs Overland AI ir Naujajame Brunsvike įsikūręs „Potential“ – yra pasirengę įgyti pirmųjų pranašumų šiame autonomijos segmente.
Nors šie startuoliai savo technologijas taiko įvairiais būdais, „Overland AI“ ir „Potential“ turi tam tikrą bendrą bekelės pagrindą. Kiekvieno paleidimo įkūrėjai tiki, kad jie nulaužė kodą vienai sudėtingiausių automatinio vairavimo programų, sukurdami programinę įrangą, kuri nepriklauso nuo kai kurių pagrindinių testavimo ir diegimo ramentų, pvz., detalių žemėlapių, didelių mokymo duomenų. ir galimybė grįžti prie nuotolinės pagalbos.
JAV gynybos departamentas ir rizikos kapitalo investuotojai atkreipia dėmesį.
„Overland AI“, kurianti savaiminio vairavimo sistemą, skirtą karinėms operacijoms, tokioms kaip žvalgyba, stebėjimas ir elektroninių karo paketų pristatymas, balandį buvo apdovanota iki 18,6 mln. USD iš JAV armijos gynybos inovacijų padalinio. Lėšos bus panaudotos robotų kovinių transporto priemonių (RCV) programos prototipo autonominei programinei įrangai sukurti per ateinančius dvejus metus.
2022 m. įkurtas startuolis šią savaitę surinko 10 mln. Pasak generalinio direktoriaus ir įkūrėjo Byrono Bootso, lėšos bus naudojamos „Overland“ komandai plėsti ir toliau plėtoti „OverDrive“, bendrovės autonomijos paketą.
Tuo tarpu „Potential“, kurianti pažangias vairuotojo pagalbos sistemas (ADAS), leidžiančias keturračiams, požeminėms kasybos transporto priemonėms ir lengviesiems automobiliams valdyti bekelės aplinką, padidino 2 mln. CAD (~1,5 mln. USD) pratęsimo savo pradiniam ratui, kuriam vadovauja Brightspark Ventures, Kanados ankstyvos stadijos VC. Dėl to bendras „Potential“ finansavimas siekia 8,5 mln. CAD (~ 6,2 mln. USD). Startuolis pastaruosius šešerius metus praleido kurdamas savo technologijas ir dabar vykdo kelis bandomuosius projektus jėgos sporto, motociklų ir automobilių srityse.
Galimybė važiuoti bekelėje
Potencialus ir „Overland AI“ nėra vienintelės įmonės, bandančios taikyti autonominių transporto priemonių technologiją ne viešose gatvėse. Brangiai kainuojantis komercinės robotaksi ir savaeigių sunkvežimių veiklos vykdymas per pastaruosius kelerius metus sužlugdė dešimtis naujų įmonių. Jas sustabdžius, atsirado naujų įmonių, tokių kaip „Polymath Robotics“, „Forterra“, „Pronto.ai“, „Bear Robotics“ ir „Outrider“, grupė, turinti labiau pagrįstų ambicijų: pritaikyti AV technologijas sandėliuose, kasybos, pramonės ir bekelės aplinkoje.
„Mes absoliučiai skiriame kapitalą visureigių autonomijai“, – „TechCrunch“ sakė „Autotech Ventures“ generalinis direktorius Aleksejus Andrejevas. „Tiesą sakant, mes atsiribojame nuo greitkelių autonomijos ir visiškai sumažiname autonomiją bekelėje.
Dauguma visureigių įmonių, į kurias šiandien investuoja „Autotech Ventures“, yra žemės ūkio ir statybos sektoriuose – tokių produktų kaip autonominės kasybos transporto priemonės, šakiniai krautuvai ir traktoriai. Andrejevas teigia, kad šiuose sektoriuose kalbama apie darbo jėgos trūkumo problemą, didinant našumą ir ūkių bei statybų saugų užtikrinimą.
„Ir jei pašalinsite žmones, iškart sumažinsite draudimo įmokas. Taigi šių vertikalių programų IG dabar yra ir yra reikšminga“, – sakė Andrejevas.
Kitas rezultatas: bekelės autonomija surado gynybos draugą.
Overland AI: nuo DARPA iki pradinio finansavimo
Kalbant apie vairavimo bekelėje automatizavimą, JAV armija gali būti puikus klientas. Galų gale, autonominės transporto priemonės prasidėjo kaip DARPA projektas, sako Jeffas Petersas, „Ibex Investors“ partneris. DARPA (Defense Advanced Research Projects Agency) yra JAV Gynybos departamento agentūra, kurios pagrindinis dėmesys skiriamas technologijų pažangai kariniams tikslams.
„Ažiotažas, susijęs su AV, paskatino daug pramonės atstovų link didesnių potencialių komercinių programų, tačiau DoD projektai išliko“, – el. paštu „TechCrunch“ sakė Petersas, pažymėdamas, kad savarankiškos kasybos startuolis „SafeAI“ ir autonominio krovinių gabenimo startuolis „Kodiak Robotics“ taip pat siekė dotacijų gynybai. „Manau, kad AV įmonės (vis dar veikiančios) sieks DoD projektų, nes prieš pradedant komercines operacijas jos siūlo didelį, nesumažinamą finansavimą.
Overland AI yra naujausias DARPA programos šalutinis produktas. Bootsas, Vašingtono universiteto mašininio mokymosi profesorius ir universiteto kompiuterių mokslo ir inžinerijos mokyklos Robotų mokymosi laboratorijos įkūrėjas, turi ilgą bendradarbiavimo su JAV armijos tyrimų laboratorija ir DARPA istoriją.
Overland buvo sukurtas iš Boots tyrimų ir komandos, dalyvaujančios DARPA programoje RACER (Robotic Autonomy in Complex Environments with Resiliency), kurios tikslas – sukurti savarankiškai važiuojančias transporto priemones, kurios galėtų įveikti sudėtingą reljefą.
Programa vis dar vykdoma. „Overland“, kurioje gausu giliųjų technologijų veteranų iš „Google“, „Nvidia“, „Apple“, „Waymo“, „Aurora“, „Embark“ ir „Argo“, taip pat programinės įrangos inžinierių, dirbusių su SpaceX, RTX ir JAV armijos misijai svarbiais sprendimais, neseniai buvo atrinkta. pereikite prie antrojo etapo.
„Aukšto lygio idėja yra ta, kad šiuo metu beveik kiekvienoje kariuomenės naudojamoje antžeminėje transporto priemonėje yra žmogus“, – vaizdo interviu „TechCrunch“ sakė Bootsas. „Ir galite įsivaizduoti, jei galite tiesiog ištraukti žmogų iš transporto priemonės, tai suteiks saugumo ir taktinių pranašumų.”
Asmens ištraukimas reiškia, kad transporto priemonės turi savarankiškai naršyti sudėtingoje bekelės reljefoje, naudodamos tik įmontuotus jutiklius (daugiausia kameras, pagal Bootsą) ir skaičiuoti, nepasitikdamos žemėlapiais, GPS ar nuotoliniais žmonių operatoriais. Tai reiškia, kad „Overland“ programinė įranga turi suprasti žemės geometriją – įskaitant tokius dalykus kaip augmenija ir purvas – kiekviename žingsnyje ir kaip tai veikia transporto priemonės dinamiką.
„Reljefas priklauso nuo to, kaip transporto priemonė juda“, – sakė Bootsas.
„Overland“ technologija „iš esmės priima jutiklio duomenis ir sukuria reljefo vaizdą“, – paaiškino Bootsas. Tada transporto priemonė naudoja tą skaitmeninį vaizdą „ir tikslą, kurį ji bando pasiekti, kuris gali būti už kelių kilometrų, kad surastų maršrutą reljefu link to tikslo“.
„Dalis autonominės sistemos pranašumų yra ta, kad kai sistemai paskiriama užduotis, jei prarasite ryšio ryšį su ta antžemine transporto priemone, ji toliau judės savo tikslo link ir bandys užbaigti užduotį, kol bus atkurtas ryšio ryšys. “, – sakė Bootsas.
Dauguma vairavimo keliu šiandien priklauso nuo tos telekomunikacijų sąsajos su nuotoline pagalba, iš dalies todėl, kad rizika kitiems eismo dalyviams yra didesnė. Štai kodėl San Francisko gatvėse pamatysite „Waymo“ ir „Cruise“ robotaksis, kurios laukia, kol nuotolinis operatorius pastūmės jiems nustojus važiuoti, kad atitiktų minimalius saugos reikalavimus.
„Karinės antžeminės sistemos dažnai turi veikti nestruktūrizuotoje, dinamiškoje vietovėje. Tikime, kad savaeigės technologijos, sukurtos tiksliai apibrėžtoms gatvėms ir uždaroms sklypams, ten susidurs su sunkumais ir kad reikia labai stiprios komandos, kad šiose aplinkose būtų užtikrinta eksploatacijai tinkama žemės autonomija“, – sako Chrisas Moralesas, „Point72 Ventures“ gynybos technologijų komandos partneris. , sakė „TechCrunch“.
Potencialas su visureigiu ADAS
„Kaip iš tikrųjų įgalinti žmogų, kuris galbūt nėra 100% ekspertas vairuotojas, bet nori važiuoti bekele ir patirti šias sudėtingesnes sąlygas? Neseniai viename interviu paklausė „Potential“ generalinis direktorius Samas Poirier.
Pagrindinė potencialo platforma, vadinama „Terrain Intelligence“, naudoja kompiuterinę viziją, kad padėtų transporto priemonėms pamatyti, interpretuoti ir pasiruošti sudėtingam reljefui ir besikeičiančioms paviršiaus sąlygoms. „Terrain Intelligence“ gali nuskaityti duomenis iš vienos kameros, o ne pasikliauti papildomais jutikliais, pvz., papildomomis kameromis, lidaru ir radaru.
Paprasčiausiu lygiu Potential visureigių ADAS įspėja vairuotoją apie priekyje esantį nepravažiuojamą objektą arba poreikį pereiti prie geresnio važiavimo nustatymo, atsižvelgiant į naują reljefą.
„Antrasis lygis – ar galime padėti automatizuoti dažniausiai vairuotojo padedamų nustatymų pakeitimus? — pasakė Puarė. „Dauguma transporto priemonių turi dviejų ratų pavarą, keturių ratų pavarą, smėlio režimą, purvo režimą ir panašius dalykus. Galiausiai šiame etape vairuotojas turi perjungti šiuos režimus… ir vairuotojas turi suprasti, kada naudoti šiuos skirtingus režimus.
Galutinis potencialo lygis apimtų esamų jutiklių duomenų naudojimą ir tų nustatymų patikslinimą bei našumo ribų perkėlimą.
„Yra dalykų, kurių gali atlikti pagalbos įrankiai, kurių atskiras vairuotojas – kad ir kokios geros jūsų žinios – negali padaryti pats“, – sakė Scottas Kunselmanas, buvęs „Jeep“ vyriausiasis inžinierius, automobilių pramonės veteranas ir „Potential“ patarėjas. „Stabilumo kontrolė yra geras pavyzdys, nes norint įjungti stabilumo kontrolę, reikia nepriklausomo stabdžių valdymo. Vairuotojas turi tik vieną stabdžių pedalą ir vienu metu įjungia visą stabdžių sistemą. Stabilumo kontrolė gali individualiai suaktyvinti kiekvieną ratą ir taip galite sukurti, pavyzdžiui, galimybę kompensuoti transporto priemonės posūkį.
Beje, posūkis yra tada, kai transporto priemonės svoris pasislenka iš savo svorio centro į dešinę arba kairę, dėl ko ji gali išsisukti arba užsitraukti.
Potencialas teigė, kad bendradarbiauja su 1 lygio tiekėjais ir originalios įrangos gamintojais, kad licencijuotų savo programinę įrangą ir integruotų ją tiesiai į transporto priemones. Andrejevas siūlo potencialų dėmesį skirti verslo ryšiams su 1 lygio tiekėjais, o ne originalios įrangos gamintojais, kurie mažiau rizikuoja pradėti mažą verslą.