Liepos 19 d. „Yelp“ informavo pasirinktus nepriklausomus kūrėjus, kad jie turės pereiti prie mokamų paskyrų dėl didelio API naudojimo. Kūrėjams buvo skirtos keturios dienos pakeitimams atlikti, o tai atkartoja naujausius „Reddit“ ir „Twitter“ komunikacijos trikdžius.
Kai kūrėjai atsakė į liepos 19 d. el. laišką, „Yelp“ atsiuntė kainodaros pakopų rinkinį su bazine kainodara, pradedant nuo 229 USD per mėnesį, už 1 000 API skambučių per dieną limitą.
Tačiau „Yelp“ nepateikė kitų variantų, tarp kurių yra 8–15 USD a la carte paketai už 1000 skambučių už vienetą.
Bendravimo metodas ir skaidrumo trūkumas supykdė kūrėjus, kai kurie iš jų nutraukė savo paslaugas net po to, kai „Yelp“ suteikė jiems 90 dienų veiksmų laisvę ir atsiprašė.
Kas nutiko?
El. laiške, kurį peržiūrėjo „TechCrunch“, pažymima: „Dėkojame, kad užsiregistravote ir išbandėte Yelp Fusion API. Jūsų API naudoja daugiau nei daugelis kitų Yelp Fusion kūrėjų, todėl norėtume sužinoti daugiau apie tai, kaip integruojate Fusion API į savo platformą.
„Jei negausime jūsų atsakymo iki 2024-07-23 16:00 val. EST, laikinai išjungsime jūsų API raktą, kol gausime atsakymą su anksčiau prašoma informacija.
Davidas Kopecas, sukūręs „Mac“ programą pavadinimu „Restoranai“, skirtą vietinių maitinimo įstaigų paieškai, savo tinklaraštyje pažymėjo, kad „Yelp“ iš pradžių 2014 m. jam pasiūlė iki 25 000 kasdienių API skambučių nemokamai.
Kiti startuoliai viešai išreiškė savo skundus dėl „Yelp“ elgesio su situacija.
„Food Genie“ kūrėjas Nickas Perkinsas „TechCrunch“ sakė, kad jį nustebino „Yelp“ pranešimas, o įmonė neatsakė į jo klausimus apie šį skelbimą. Perkinsas teigė, kad jo 99 centų programėlė, kuri buvo paleista 2017 m., sunaudojo tik kelis šimtus skambučių per dieną.
Roj Niyogi, „Enfits“, kuri yra nedidelis startuolis, sukurtas remiantis atlygio pagal vietą programa, vienas iš įkūrėjų, teigė, kad įmonė naudojo „Yelp“ API vietos duomenims. Jis sakė, kad Yelp trumpas įspėjimas ir grasinimas atimti prieigą buvo tarsi „virtualus ginklas į galvą“.
Yelp atsako
„Yelp“ sakė „TechCrunch“, kad 2019 m. įmonė perėjo prie mokamo kainodaros modelio ir palaipsniui priartino kūrėjus prie mokamo plano. Ji taip pat pažymėjo, kad nuo šio žingsnio daugelis kūrėjų vis dar naudoja nemokamą API versiją.
„2019 m. „Yelp“ pradėjo nemokamą, komercinį, neribotą „Yelp Fusion“ API naudojimą, o per pastaruosius kelerius metus kūrėjai buvo perkelti į mokamą programą. „Yelp“ svarbi kūrėjų bendruomenė, todėl išgirdome jų atsiliepimus apie pereinamąjį laikotarpį nuo nemokamos „Yelp Fusion“ API prie mūsų mokamos programos“, – sakoma bendrovės atstovo pranešime.
Bendrovė atsiprašė už liepos mėnesio pranešimus. „Atsiprašome už praėjusią savaitę sutrumpintą perėjimą, kuris paveikė nedidelę dalį kūrėjų ir suteikėme išplėstinę prieigą prie šių vartotojų“, – „TechCrunch“ sakė bendrovės atstovas.
Ketvirtadienį „Yelp“ kūrėjams išsiuntė atsiprašymo laišką ir pratęsė nemokamą naudojimą 90 dienų. „Anksčiau šį mėnesį išsiuntėme jums el. laišką apie jūsų Yelp Fusion API naudojimą. Šiuo el. laišku kūrėjams buvo leista iki liepos 23 d. susisiekti su mumis, jei nori ir toliau naudoti „Yelp“ duomenis savo programoje. Suprantame, kad jums gali prireikti daugiau laiko, todėl nuo šiandien pratęsiame nemokamą prieigą dar 90 dienų. Jūsų prieiga turėtų būti prieinama dabar“, – teigiama el. laiške, kurį peržiūrėjo „TechCrunch“.
„Atsiprašome už nepatogumus ar nusivylimus, kuriuos galėjo sukelti šis sutrumpintas perėjimas.
Perkinsas pasakė „TechCrunch“, kad jis jau ištraukė „Food Genie“ iš „App Store“ dėl „Yelp“ „prasto perėjimo prie mokamos API“. Jis pridūrė, kad jei nuspręs grąžinti savo programą, jis gali ieškoti kitos API.
Kopecas taip pat nusprendė uždaryti savo projektą. Jis sakė, kad bendrovė jam neatsakė apie kainų skirtumą tarp jam atsiųstos denio ir svetainės.
Visi kūrėjai, su kuriais kalbėjosi „TechCrunch“, buvo nusiminę dėl keturių dienų termino ir to, kaip bendrovė tvarkė bendravimą. Jie nebūtinai buvo nusiminę dėl perėjimo prie mokamos API versijos.
„Restoranai buvo labai mažai parduodama programėlė, ir nebūtų buvę prasmės tęsti finansinę veiklą. Bet vėlgi, aš negailiu jiems mokėti [version of API]. Tik tiek, kad jie mane įspėjo prieš keturias dienas ir atsiuntė netikslų bei grasinantį el. laišką“, – el. paštu sakė Kopecas, turėdamas omenyje Yelp pastabą apie API rakto išjungimą.
Didėjant AI modelių skaičiui, įmonės, turinčios didelius vartotojų sugeneruotų duomenų rinkinius, riboja trečiųjų šalių prieigą. Per pastaruosius metus Twitter/X ir Reddit dėl to trečiųjų šalių klientų ir įrankių gamintojams buvo sunku toliau palaikyti plėtrą keičiant API sąlygas.
Šios platformos atitolino kūrėjus, kurie kūrė populiarius įrankius ir daugelį metų palaikė šiuos socialinius tinklus. Panašiai kaip ir „Yelp“, kūrėjai buvo nusivylę dėl to, kad šiose platformose trūksta skaidrumo, palaikymo ir kainų mažiems kūrėjams. Galiausiai daugelis jų perėjo prie naujų platformų programų kūrimo.
Galbūt tai yra Yelp pamoka.