„Zepto“ užsitikrino 350 mln. USD naują finansavimą, tai yra trečiasis finansavimo etapas per šešis mėnesius, nes Indijos greitosios prekybos startuolis sustiprina savo pozicijas prieš konkurentus prieš planuojamą IPO kitais metais.
Indijos šeimos biurai, turtingi asmenys ir turto valdytojas Motilal Oswal investavo į raundą, kuris palaiko „Zepto“ 5 mlrd. „Motilal“ vienas iš įkūrėjų Raamdeo Agarwal, „Mankind Pharma“, „RP-Sanjiv Goenka“, „Cello“, „Haldiram“, „Sekhsaria“ ir „Kalyan“ šeimos biurai, taip pat įžymybės Amitabhas Bachchanas ir Sachinas Tendulkaras yra tarp naujosios investicijos, kuri yra didžiausia visiškai šalies viduje, rėmėjų. pirminis turas Indijoje.
Finansavimo postūmis atsiranda, kai „Zepto“ skuba įtraukti Indijos investuotojus į savo didžiausių dydžių lentelę, o užsienio akcijų dalis šiuo metu viršija du trečdalius. „TechCrunch“ pirmą kartą pranešė apie naujojo turo svarstymą praėjusį mėnesį. Mumbajuje įsikūręs startuolis nuo birželio mėnesio surinko daugiau nei 1,35 mlrd.
Greitosios prekybos pardavimai – bakalėjos ir kitų prekių pristatymas iki klientų durų per 10 minučių – šiemet Indijoje turėtų viršyti 6 mlrd. Morgan Stanley prognozuoja, kad iki 2030 m. rinkos vertė bus 42 milijardai JAV dolerių, o tai sudarys 18,4 % visos elektroninės prekybos ir 2,5 % mažmeninės prekybos. Šios stiprios augimo perspektyvos privertė nusistovėjusius žaidėjus, įskaitant „Flipkart“, „Myntra“ ir „Nykaa“, sutrumpinti pristatymo laiką, nes praranda verslą dėl specializuotų pristatymo programų.
Nors greitoji prekyba neįsiveržė į daugumą pasaulio kišenių, atrodo, kad modelis ypač gerai veikia Indijoje, kur nuolatos veikia neorganizuotos mažmeninės prekybos parduotuvės.
Greitosios prekybos platformos kuria „lygiagrečią prekybą patogumo ieškantiems klientams“ Indijoje, šį mėnesį rašė Morgan Stanley.
„Zepto“ ir jos konkurentai – „Zomato“ priklausanti „Blinkit“, „Swiggy“ priklausanti „Instamart“ ir „Tata“ priklausanti „Bigbasket“ – šiuo metu dirba mažesnėmis maržomis nei tradicinė mažmeninė prekyba, o „Morgan Stanley“ tikisi, kad rinkos lyderiai pasieks 7–8 proc. įmokų maržas ir pakoreguotas EBITDA maržas. iki 2030 m. daugiau nei 5 %. (Pagal daug žmonių, susipažinusių su figūra.)
Remiantis „TechCrunch“ peržiūrėtu investuotojo pristatymu, „Zepto“, kasdien aptarnaujanti daugiau nei 7 mln. užsakymų daugiau nei 17 miestų, siekia fiksuoti 2 mlrd. USD metinius pardavimus. Jis prognozuoja 150% augimą per ateinančius 12 mėnesių, rugpjūčio mėnesį investuotojams sakė generalinis direktorius Aadit Palicha. Startuolis Indijoje planuoja pasirodyti kitais metais.
Tačiau spartus greitosios prekybos augimas turėjo niokojantį poveikį „mama ir pop“ parduotuvėms, kuriose yra tūkstančiai Indijos miestų, miestelių ir kaimų.
Pasak All India Consumer Products Distributors Federation, per praėjusius metus buvo uždaryta apie 200 000 kaimyninių parduotuvių, o 90 000 parduotuvių uždaryta didžiuosiuose miestuose, kur greita prekyba yra labiau paplitusi.
Federacija perspėja, kad be reguliavimo įsikišimo daugiau kaimynystėje esančių parduotuvių gali būti uždaryta, nes greitosios prekybos platformos teikia pirmenybę augimui, o ne tvariai praktikai.
„Zepto“ teigė, kad sukūrė darbo galimybę šimtams tūkstančių koncertų darbuotojų. „Nuo pat pirmos dienos mūsų vizija buvo atlikti nedidelį vaidmenį kuriant tautą, sukurti tūkstančius darbo vietų ir pasiūlyti geresnes paslaugas Indijos vartotojams“, – sakoma Palicha pareiškime.
Iškyla reguliavimo iššūkiai. Išskyrus atvejus, kai elektroninės prekybos įmonės didžioji dalis priklauso Indijos įmonei ar asmeniui, galiojančios taisyklės neleidžia jai veikti pagal atsargų modelį. Greitosios prekybos įmonės šiuo metu šių taisyklių nesilaiko.