0

Elektromobilių startuolio „Fisker“ žlugimas: išsami laiko juosta


Henrikas Fiskeris kadaise įsivaizdavo klestinčią elektromobilių imperiją savo vardu pavadintame startuolyje, kuriam turėjo vadovauti visureigis „Ocean“. Tačiau įtrūkimai toje vizijoje pradėjo ryškėti vos tik 2023 m., kai vandenynas pateko į kelią.

„Fisker“ kelis kartus sumažino gamybos tikslus, nepasiekė pardavimo tikslų ir atleido darbuotojus. Be to, jo visureigis „Ocean“ buvo apimtas programinės įrangos ir mechaninių problemų, todėl kai kuriems jis neveikia. Pridėkite varginančius stabdžius, staigų galios praradimą ir duris, kurios neatsivertų, į sąrašą problemų, dėl kurių buvo atlikti keli saugos tyrimai ir galiausiai buvo sustabdyta gamyba, siekiant pritraukti naujo kapitalo.

Visa tai ir dar daugiau privertė Fisker pateikti pareiškimą dėl apsaugos nuo bankroto pagal 11 skyrių, o tai pažymėjo nepalankaus laikotarpio pradžią to paties pavadinimo paleidimui. Žemiau pateikiama įvykių, atvedusių automobilių gamintoją iki šio taško, tvarkaraštis.

2023 m

„Fisker“ nepasiekė antrojo ketvirčio gamybos tikslo

liepos 7 d — 2023 m. antrąjį ketvirtį automobilių gamintojas pagamino 1 022 vandenyno visureigius, o tai keliais šimtais transporto priemonių mažiau nei tikėjosi pagaminti nuo 1 400 iki 1 700 elektromobilių.

Fisker pardavė konvertuojamus obligacijas, kad finansuotų operacijas

liepos 10 d – Fisker paskelbė apie planus parduoti 340 milijonų dolerių konvertuojamą skolą, tikėdamasis, kad grynosios pajamos sieks 296,7 milijono dolerių. Automobilių gamintojas teigė, kad planuoja panaudoti lėšas bendrai įmonės veiklai remti ir pridėti papildomą akumuliatorių rinkinį, kad „remtų augimą“ 2024 m. ir vėliau. Bendrovė teigė, kad lėšos taip pat bus naudojamos kapitalo išlaidoms ir būsimų produktų kūrimui.

Gamybos tikslo sumažinimas

gruodžio 1 d — „Fisker“ sumažino metines gamybos gaires, siekdamas atlaisvinti 300 mln. USD apyvartinio kapitalo. Bendrovė teigė, kad 2023 m. tikisi pagaminti apie 10 000 transporto priemonių. Gamybos gairės yra tik ketvirtadalis Fisker prognozių, kurios buvo aukštesnės prieš metus.

2024 m

Fisker stengėsi pasiekti vidinius pardavimo tikslus

sausio 1 d — „Fisker“ toli gražu nepasiekė viešai užsibrėžto tikslo – pristatyti 300 elektrinių visureigių per dieną visame pasaulyje. Elektromobilių startuolis didžiąją gruodžio dalį praleido siekdamas pasiekti vidinį 100–200 transporto priemonių per dieną pardavimo tikslą Šiaurės Amerikoje, kur yra didžioji dalis atsargų ir pardavimo pastangų. „Fisker“ nukrito gerokai žemiau šio tikslo ir dažnai čia parduodavo tik vieną ar dvi dešimtis savo vandenyno visureigių per dieną.

Vandenyno visureigis ištyrė skundus dėl stabdymo praradimo

sausio 15 d — Federalinės saugos institucijos pradėjo tyrimą dėl pirmosios Fisker elektrinės transporto priemonės dėl stabdymo problemų. Savininkai pateikė 19 skundų Nacionalinei greitkelių eismo saugumo administracijai (NHTSA) dėl įvairių klausimų: nuo stabdžių praradimo iki problemų su pavarų perjungikliu iki vairuotojo durų, kurios neatsidaro iš vidaus, ir dviem atvejais, kai automobilio gaubtas staiga išskriejo į greitkelį. .

Savininkai kelis mėnesius pažymėjo staigų energijos praradimą ir stabdžių problemas

vasario 9 d — Nuo tada, kai buvo pristatytas pirmasis „Fisker Ocean“ visureigių parkas, klientai pranešė apie daugiau nei 100 atskirų energijos praradimo incidentų. Bendrovė „TechCrunch“ sakė mananti, kad šios problemos yra retos ir kad ji išsprendė „beveik visas problemas“ atnaujindama programinę įrangą. Klientai taip pat pranešė apie staigų stabdymo galios praradimą, probleminius raktų pakabukus, dėl kurių jie užsirakina transporto priemonės viduje arba išorėje, sėdynių jutiklius, kurie neaptinka vairuotojo buvimo, ir visureigio priekinį gaubtą, staiga pakilusį dideliu greičiu.

Feds pradėjo antrąjį tyrimą dėl visureigio „Ocean“ po to, kai buvo gauta skundų dėl nuleidimo

vasario 16 d — NHTSA pradėjo antrąjį tyrimą dėl Fisker visureigio vandenyne po to, kai agentūra gavo keturis skundus dėl netikėtai nuriedėjusios transporto priemonės, dėl kurios buvo sužalotas vienas. Bendrovė „TechCrunch“ pasakė, kad „visiškai bendradarbiauja“ su saugos agentūra.

Fiskeris atleido 15% darbuotojų

vasario 29 d „Fisker“ paskelbė apie savo planą atleisti 15% savo darbuotojų ir teigia, kad greičiausiai neturi pakankamai pinigų, kad galėtų išgyventi ateinančius 12 mėnesių. Bendrovė teigia, kad bando rasti būdą, kaip surinkti tuos pinigus, nes ji pereina nuo tiesioginio pardavimo prie platinimo modelio.

Pristabdykite gamybą, banke turėdami tik 121 mln

kovo 18 d „Fisker“ paskelbė, kad šešioms savaitėms pristabdys savo elektrinio visureigio „Ocean“ gamybą, nes jis ieško grynųjų pinigų. Bendrovė nurodė, kad kovo 15 d. turėjo tik 121 mln. USD grynųjų pinigų ir pinigų ekvivalentų, iš kurių 32 mln. USD yra riboti arba ne iš karto prieinami. „Fisker“ taip pat teigė, kad jos mokėtinų sumų likutis siekia iki 182 mln.

„Fisker“ prarado „Nissan“ sandorį, todėl iškilo pavojus gelbėjimo lėšoms

kovo 25 d Derybos tarp „Fisker“ ir stambios automobilių gamintojos (pranešama, kad tai „Nissan“) dėl galimos investicijos ir bendradarbiavimo buvo nutrauktos, o tai kelia pavojų atskiroms trumpalaikėms gelbėjimo finansavimo pastangoms. Fiskeris atskleidė, kad automobilių gamintojas derybas nutraukė kovo 22 d. Nepaaiškino kodėl. Tačiau bendrovė turėjo tęsti derybas kaip vieną iš uždarymo sąlygų dėl galimo 150 mln. USD konvertuojamo banknoto.

NYSE sustabdė prekybą

kovo 25 d — Niujorko vertybinių popierių birža sustabdė prekybą Fisker akcijomis ir nusprendė išbraukti bendrovę iš biržos, nes ji „nebėra tinkama listinguoti“ dėl „nepaprastai žemų“ kainų lygio.

„Fisker“ kelis mėnesius prarado milijonų dolerių klientų mokėjimus

kovo 27 d — „Fisker“ laikinai prarado klientų mokėjimų milijonus dolerių, nes padidino pristatymo apimtis, todėl gruodį buvo pradėtas vidaus auditas, kuris truko kelis mėnesius. Anot trijų su vidinių mokėjimų krize susipažinusių žmonių, „Fisker“ sunkiai galėjo sekti šias operacijas, kurios apėmė pradinius mokėjimus ir kai kuriais atvejais visą transporto priemonių kainą, nes dėl laisvų vidaus procedūrų jų sekimui. Pasak jų, kai kuriais atvejais ji pristatydavo transporto priemones visai neimdama jokio mokėjimo.

Naujas atleidimų etapas siekiant „išsaugoti grynuosius“

balandžio 29 d — Fisker atleido daugiau darbuotojų, siekdamas „išsaugoti grynųjų pinigų“, laikydamasis prieš savaitę paskelbto plano, teigiama „TechCrunch“ peržiūrėtame vidiniame el. Pagal JAV vertybinių popierių ir biržos komisijos pateiktą dokumentą „Fisker“ tikisi per artimiausias 30 dienų siekti apsaugos nuo bankroto, jei negalės gauti pinigų.

Fisker inžinerijos įmonė

gegužės 3 d — „Fisker“ nustojo mokėti inžinierių įmonei, kuri padėjo sukurti „Pear“ – pigų elektromobilį, skirtą masėms, ir „Aliaska“, „Fisker“ atėjimui į karštų pikapų rinką. Įmonė taip pat kaltina Fisker neteisėtai išlaikius su šiomis transporto priemonėmis susijusią intelektinę nuosavybę.

„Fisker Ocean“ susidūrė su ketvirtuoju federaliniu saugumo zondu

gegužės 10 d – NHTSA pradėjo ketvirtąjį visureigio „Fisker Ocean“ tyrimą, siekdama ištirti daugybę pretenzijų dėl „netyčinio automatinio avarinio stabdymo“. Aštuoniuose skunduose teigiama, kad savininkai pajuto staigų automatinio avarinio stabdymo sistemos aktyvavimą momentais, kai jų automobilių kelyje nebuvo kitų transporto priemonių ar kliūčių.

Šimtai darbuotojų atsitraukė, kad elektromobilių paleidimas išliktų gyvas

gegužės 29 d — Paskutinę gegužės savaitę buvo atleista dar šimtai darbuotojų, siekiant išlikti gyvam, automobilių gamintojui ir toliau ieškant finansavimo, išpirkimo ar ruošiantis bankrotui. Vienas esamas ir vienas atleistas darbuotojas suskaičiavo, kad įmonėje liko tik apie 150 žmonių.

Fiskerio griūties viduje

gegužės 31 d — Kelias į galutinį Fisker griuvėsį galėjo prasidėti ir pasibaigti su trūkumais „Ocean“ visureigiu, kuris buvo apimtas mechaninių ir programinės įrangos problemų. Tačiau tai buvo grįsta nuoširdumu, kovomis dėl galios ir pasikartojančiu nesugebėjimu nustatyti pagrindinių procesų, kurie yra esminiai bet kuriam automobilių gamintojui.

Vandenyno visureigis pirmą kartą atšauktas

birželio 12 d — Remiantis nauja NHTSA paskelbta informacija, Fisker pirmą kartą atšaukė visureigį „Ocean“ dėl problemų su įspėjamosiomis lemputėmis. Prietaisų skydelyje rodomi netinkamo šrifto dydžio ir kartais netinkamos spalvos įspėjamieji stabdžių, stovėjimo ir stabdžių antiblokavimo sistemos žibintai, todėl jie neatitinka Federalinių motorinių transporto priemonių saugos standartų. Agentūra taip pat teigia, kad „uždegimo ciklo metu neužsidega kelios įspėjamosios lemputės“.

Fisker iškėlė bankroto bylą

birželio 18 d — Po metų kovos, kad išsilaikytų, Fisker pateikė prašymą dėl bankroto apsaugos pagal 11 skyrių. Kalifornijoje įsikūrusi bendrovė siekė sudaryti sandorį su kitu automobilių gamintoju, paskutinę pastangą išgelbėti įmonę. Remiantis pareiškimu, bendrovė įvertino turtą nuo 500 iki 1 milijardo JAV dolerių, o įsipareigojimus – nuo 100 iki 500 milijonų dolerių.

„Fisker“ žlugo, nes nebuvo pasirengusi būti automobilių kompanija

birželio 18 d Po bankroto „Fisker“ teigė, kad tęs „sumažintą veiklą“, įskaitant „klientų programų išsaugojimą ir reikalingų pardavėjų kompensavimą“. Kitaip tariant, ji ir toliau vykdys operaciją be kaulų, jei atsiras norinčio turto, kurį ji siūlo parduoti, pirkėjas 11 skyriaus atveju.

Fiskeris susidūrė su finansiniais sunkumais jau 2023 m. rugpjūčio mėn

birželio 21 d – Remiantis nauja paraiška bankroto procedūroje pagal 11 skyrių, „Fisker“ jau 2023 m. rugpjūčio mėn. susidūrė su „galimais finansiniais sunkumais“. Remiantis pareiškimu, šis gresiantis finansinis sunkumas paskatino „Fisker“ prašyti partnerystės ar investicijų iš kito automobilių gamintojo.

Kova dėl Fiskerio turto jau įkaista

birželio 21 d Kova dėl „Fisker“ turto jau buvo apkaltinta praėjus vos kelioms dienoms nuo jos bankroto bylos iškėlimo, o vienas advokatas teigė, kad startuolis likvidavo turtą „ne teismo prižiūrint“. Problema kyla dėl „Fisker“ ir didžiausio užtikrinto skolintojo, kuris 2023 m. paskolino „Fisker“ daugiau nei 500 mln.

Fisker prašo bankroto teismo parduoti elektromobilius už maždaug 14 tūkst. USD

Jei Delavero bankroto teismo teisėjas patvirtins Fisker prašymą parduoti likusias atsargas Niujorke įsikūrusiai transporto priemonių lizingo bendrovei, automobilių gamintojas galės iškrauti 3 231 gatavą elektromobilį už 46,25 mln. USD arba maždaug 14 000 USD už vieną transporto priemonę.

Henrikas Fiskeris ir Geeta Gupta-Fisker sumažina atlyginimus iki 1 USD

Henrikas Fiskeris ir jo žmona, „Fisker“ įkūrėja Geeta Gupta-Fisker sumažina savo atlyginimus iki 1 USD, kad būtų finansuojama žlugusios EV paleidimo įmonės bankroto procedūra. Be atlyginimų sumažinimo, „Fisker“ restruktūrizavimo pareigūnas Johnas DiDonato antradienio paraiškoje teigė, kad „Fisker“ atidės „tam tikras išeitines išmokas, tam tikras darbuotojų sveikatos priežiūros išmokas ir skatinamąsias premijas už transporto priemonių pardavimą“, kurios dar nebuvo sumokėtos.



Source link

Draugai: - Marketingo agentūra - Teisinės konsultacijos - Skaidrių skenavimas - Fotofilmų kūrimas - Miesto naujienos - Šeimos gydytojai - Saulius Narbutas - Įvaizdžio kūrimas - VeidoskaitaTeniso treniruotės -