Alternatyva neuroninių tinklų architektūroms, kurios yra AI modelių, tokių kaip OpenAI o1, centre, turi akimirką. Vadinamas simboliniu AI, jis naudoja taisykles, susijusias su konkrečiomis užduotimis, pavyzdžiui, teksto eilučių perrašymu, kad išspręstų didesnes problemas.
Simbolinis AI gali sumaniai išspręsti kai kurias problemas, su kuriomis susiduria neuroniniai tinklai. Ir naujausi tyrimai parodė, kad gali būti keičiamo dydžio. (Istoriškai simbolinės architektūros nebuvo efektyvios skaičiavimams.)
Mastelio keitimo laimėjimai paskatino startuolių, taikančių simbolinį AI įvairiose srityse, šaltinį, pvz., „Orby“ ir „TekTonic“ (kurie kuria įmonės automatizavimo įrankius), „Symbolica“ ir „Unlikely AI“ (įkūrė „Alexa“ vienas iš kūrėjų William Tunstall-Pedoe). Viena iš naujausių slaptų iniciatyvų yra „Augmented Intelligence“, kurią 44 mln. USD remia investuotojai, įskaitant buvusį IBM prezidentą Jimą Whitehurstą.
„Papildytas intelektas“ kuria pokalbio AI, kuri, jos teigimu, yra labiau nuspėjama ir „agentiška“ – naujausias AI madingas žodis. du jour – nei jūsų įprasta neuroninių tinklų sistema. Pavyzdžiui, užuot tiesiog atsakęs į klausimą apie skrydžius į Meksiką su instrukcijomis, kaip užsisakyti, „Augmented Intelligence“ AI gali pateikti kainų sąrašą. ir Užsisakykite skrydį jums, sako generalinis direktorius Ohadas Elhelo.
Bet palaukite – ar „ChatGPT“ jau negali to padaryti? Taip, prisipažįsta Elhelo. Tačiau jis teigia, kad tam reikia daugiau sąrankos ir rankinio integravimo nei išplėstinio intelekto technologija.
„Yra didelis skirtumas tarp pokalbių robotų, tokių kaip ChatGPT, kurių pagrindinis tikslas yra kalbėtis su vartotoju, ir pokalbių agentų, kurie imasi veiksmų arba dirba įmonių vardu“, – Elhelo pasakojo „TechCrunch“. „Kai AI prijungiate prie įrankių – informacijos gavimui arba veikimui – modelis nebepasikliauja savo mokymo duomenimis, o žvalgybos kokybė smarkiai krenta.
2017 m. Elhelo kartu su Ori Cohen įkūrė išplėstinį intelektą. Tada įmonė turėjo kitą pavadinimą – Delegate (o prieš tai – Stuff) ir turėjo kitokią, labiau poliarizuojančią misiją: teikti dirbtinio intelekto programą, kurią klientai galėjo deleguoti. užduotys mažai apmokamiems koncertų darbuotojams.
Elhelo per 2019 m. interviu kalbėjo apie „Delegate“: „Jei valanda (verslo vadovo) laiko verta, tarkime, 50 USD, kam leisti ją telefonu su klientų aptarnavimo tarnyba arba skaityti internetinius klientų atsiliepimus, kai Indijoje yra kažkas kitas. , Rytų Jeruzalė ar Filipinai, norintys tai padaryti daug pigiau?
Įžeidžiantys delegato „Glassdoor“ atsiliepimai rodo, kad koncertų darbuotojams apskritai buvo sunku užsidirbti daug pinigų. Darbuotojai skundžiasi klaidomis ir „laukimo“ sistema, dėl kurios platforma buvo sunku naudotis, buvo mažai palaikymo ar mokymo, taip pat paskatų struktūra, kuri žadėjo didesnį atlyginimą, bet retai jį skyrė.
Taigi, spaudžiami suktis, Elhelo ir Cohenas pasirinko AI kelią.
Papildytos žvalgybos AI gali maitinti pokalbių robotus, kurie atsako į klausimus įvairiomis temomis (pvz., „Ar šio produkto kaina atitinka?“), integruojantis su esamomis įmonės API ir darbo eigomis. Elhelo tvirtina, kad dirbtinis intelektas buvo apmokytas dešimčių tūkstančių klientų aptarnavimo agentų pokalbių duomenų.
Paklausiau Elhelo, ar pokalbiai kilo iš delegato. Jis nesakys – taip pat nesakys, ar agentams buvo sumokėta už jų įmokas, ar agentams buvo pranešta, kad jų duomenys bus tokiu būdu naudojami.
Akimirkai atmetus žmonių jausmus apie prekės ženklo pokalbių robotus, kodėl įmonė turėtų pasirinkti išplėstinį intelektą, o ne kitą AI pardavėją? Na, pavyzdžiui, „Elhelo“ teigia, kad jos dirbtinis intelektas yra išmokytas naudoti įrankius, kad gautų informaciją iš išorės šaltinių, kad būtų galima atlikti užduotis. „OpenAI“, „Anthropic“ ir kitų dirbtinis intelektas taip pat gali naudoti įrankius, tačiau „Elhelo“ teigia, kad išplėstinio intelekto AI veikia geriau nei neuroninių tinklų valdomi sprendimai.
Elhelo teigimu, dirbtinis intelektas taip pat yra labiau paaiškinamas, nes pateikia žurnalą, kaip jis atsakė į užklausas ir kodėl, suteikdamas įmonėms galimybę sureguliuoti ir pagerinti savo našumą. Elhelo sako, kad jis nesinaudoja įmonės duomenimis, naudodamas tik tuos išteklius, kuriuos jai buvo leista pasiekti tam tikruose kontekstuose.
„Papildytam intelektui nereikia mokymų apie įmonės informaciją“, – sakė Elhelo, – ir atsižvelgiama į diegiančios įmonės taisyklėmis pagrįstus nurodymus.
Tai, kaip nesimokyti su klientų duomenimis, tikrai patiks įmonėms, kurios nebijo atskleisti paslapčių trečiosios šalies AI. Pranešama, kad „Apple“, be kita ko, praėjusiais metais uždraudė darbuotojams naudotis „OpenAI“ įrankiais, remdamasi susirūpinimu dėl konfidencialių duomenų nutekėjimo.
Dabar Elhelo pateikia keletą abejotinų teiginių, pavyzdžiui, kad išplėstinio intelekto AI gali „pašalinti haliucinacijas“ (tikrai negali). Tačiau atrodo, kad 40 darbuotojų turinti įmonė vis dėlto laimi verslą, pastaruoju metu užsitikrinusi strateginę partnerystę su „Google Cloud“, kad jos modeliai būtų pristatyti platformai.
Elhelo nesidalins informacija apie pajamas. Bet jis padarė pasakykite „TechCrunch“, kad „Augmented Intelligence“ paskutiniame 10 mln. AI pramonė).
„Tradiciniai modeliai puikiai atpažįsta modelius ir generuoja kalbą”, – sakė Elhelo. „Tačiau šios architektūros neveikia situacijose, kai modeliui reikia atlikti veiksmus, priimti sprendimus arba sąveikauti su įrankiais. „Apollo“ neurosimbolinė architektūra ir galimybės, kurias ji atveria įmonėms, išsprendžia šias problemas.