Pakistano startuolis „PostEx“, siūlantis finansines ir logistikos paslaugas internetiniams prekybininkams, ketina patekti į naujas rinkas, pradedant šiais metais Saudo Arabijoje, „TechCrunch“ išskirtinai sužinojo.
„Norime eiti į kitas rinkas, kad jas tikrai sutrikdytume, nes matome atotrūkį“, – interviu sakė „PostEx“ įkūrėjas ir generalinis direktorius Muhammadas Omeras Khanas.
Elektroninė prekyba Pakistane, kuri šiuo metu sudaro apie 1,5 % visos mažmeninės prekybos rinkos, per pastaruosius 12 mėnesių išaugo 50 %. „PostEx“ gali prisidėti prie šio augimo.
Internetiniams prekybininkams Pakistane sunku išlaikyti savo verslą ir pasiekti augimo, nes 95 % operacijų apmokama grynaisiais pristatymo metu. Kurjerių įmonės Pietų Azijos šalyje užtrunka 10–15 dienų, kad atsiskaitytų už šias operacijas nuo išsiuntimo iki pristatymo. Visa tai sukelia apyvartinio kapitalo problemų internetiniams prekybininkams.
2020 m. Khanas įkūrė „PostEx“, kad išspręstų šias problemas, suteikdamas prekybininkams išankstinius mokėjimus už grynųjų pinigų užsakymus ir pridedamą logistikos paslaugą. Po to, kai Pakistane buvo reguliuojama kaip nebankinė finansų įstaiga, startuolis taip pat pradėjo augimo kapitalo pasiūlymą internetiniams prekybininkams. Tačiau norint sumažinti riziką, startuolis neteikia grynos finansinės paramos prekybininkams, o kreditą suteikia tik tuo atveju, jei jie naudojasi jo logistikos paslauga.
Khanas sakė „TechCrunch“, kad šis modelis padėjo „PostEx“ išlaikyti neveiksnių paskolų 0,03% nuo pat pradžių.
„Kadangi mes kontroliuojame lėšų srautą, tai reiškia, kad jei suteikiame kreditą, pristatome patys, o tada renkame grynuosius pinigus tiesiai iš vartotojo“, – sakė jis.
Vienas iš įkūrėjų pridūrė, kad iš aktyvios 15 000 prekybininkų bazės daugiau nei 80% prekybininkų užsiregistravo tik dėl išankstinių mokėjimų su logistika, o likę 20% naudojasi tik savo logistikos paslaugomis.
Iš pradžių „PostEx“ pradėjo teikti finansines paslaugas iš savo nuosavo kapitalo, nes dėl Pakistano kapitalo kontrolės sunku pritraukti didelę skolą iš tradicinių skolintojų. Tačiau, kai jis didėjo ir įgijo įrodytą prekybininkų skaičių ir kredito grąžinimo istoriją, startuolis pradėjo bendradarbiauti su įprastais bankais, kad suteiktų paskolas prekybininkams tiesiai iš jų balansų.
„PostEx“ išplėtė savo logistikos pėdsaką Pakistane, 2022 m. rugpjūčio mėn. įsigijusi konkurentą „Call Courier“. Šis įsigijimas padėjo startuoliui vienu kartu išplėsti rinką nuo trijų pagrindinių rinkų iki daugiau nei 650 miestų. Tai taip pat leido įtraukti mažesnes įmones ir verslo klientus, kartu su dideliais prekybininkais, tapti nacionaline paslauga įvairaus dydžio elektroninės prekybos įmonėms.
Khanas teigė, kad praėjus kiek daugiau nei metams po „Call Courier“ įsigijimo, „PostEx“ tapo pelninga praėjusių metų lapkritį. Ji taip pat neseniai peržengė 21 milijono JAV dolerių metinių pasikartojančių pajamų normą su keturiais milijonais mėnesinių operacijų, o iki šių metų pabaigos planuojama viršyti 25 milijonus dolerių.
„Nėra jokių įsigijimo išlaidų, išskyrus tik skolos ar kapitalo kainą“, – sakė jis. „Taigi, mes sutelkiame dėmesį į geresnes pelningumo maržas… kas mėnesį augame 10–15 proc.
Įėjimas į naujas rinkas su 7,3 mln. USD nauju finansavimu
Dabar startuolis surinko 7,3 mln. USD per viso kapitalo finansavimo etapą, kuriam vadovauja Dubajuje įsikūrusi „Conjunction Capital“, siekdama nubrėžti savo rinkos plėtrą, kuri laikui bėgant planuoja apeiti ne tik Saudo Arabiją, bet ir Jungtinius Arabų Emyratus (JAE).
Per artimiausius tris mėnesius „PostEx“ planuoja atvykti į Saudo Arabiją. Startuolis taip pat tikisi surinkti dar 15 mln. USD, kad padvigubėtų naujoje rinkoje. Khanas tvirtino, kad derybos dėl naujojo etapo su investuotojais tebevyksta.
„PostEx“ taip pat bando savo platformą JAE ir jau turi finansavimo licenciją. Ji planuoja pradėti ten, sėkmingai įveikusi Saudo Arabijos rinką.
Kalbant apie Saudo Arabiją, Khanas pasakė „TechCrunch“, kad „PostEx“ kreipsis dėl finansavimo licencijos vietos reguliavimo institucijai, Saudo Arabijos centriniam bankui. Tuo tarpu ji pradėjo bandomąjį projektą šalyje su keletu mažų ir vidutinių internetinių prekybininkų ir vienu ar dviem dideliais žaidėjais, susisiekdama su vietiniais finansavimo partneriais.
Tuo pačiu metu „PostEx“ planuoja išplėsti savo veiklą Pakistane, iki metų pabaigos padidindama savo darbuotojų skaičių nuo 6500 600 miestų iki 9000.
„Kai kuriuose miestuose augimo tikimės labiau nei kituose miestuose. Taigi mes daugiau investuojame į tuos miestus“, – sakė Khanas.
Startuolis taip pat išbando skaitmeninių mokėjimų paslaugą internetiniams prekybininkams Pakistane, leidžiančią jiems skaitmeninti mokėjimus prie durų arba atsiskaitymo puslapyje. Ji jau siūlo prekybininkams išlaidų valdymo sistemą, kuri padėtų jiems valdyti atlyginimus, tiekėjų ir pardavėjų mokėjimus ir išlaidas per vieną portalą.
Paskutiniame „PostEx“ etape taip pat dalyvavo „Dash Ventures“ ir „Sanabil500“, taip pat esami investuotojai VSQ, FJ Labs ir Zayn VC. Prieš šį etapą startuolis surinko 8,6 mln.