„Zepto“ įkūrėjas Aaditas Palicha antradienį grupei analitikų ir investuotojų sakė, kad trejus metus gyvuojanti Indijos pristatymo įmonė tikisi 150% augimo per ateinančius 12 mėnesių, o tai yra puikus skaičius, rodantis, kad sparčiai auganti greitos prekybos rinka Indijoje yra nerodo jokių lėtėjimo požymių.
Palicha pasidalino šiomis įžvalgomis investicinio banko surengto skambučio metu. Remiantis „TechCrunch“ peržiūrėta medžiaga, tarp dalyvių buvo atstovai iš kelių žinomų investicinių įmonių, įskaitant Abu Dabio investicijų valdybą, „Temasek“, GIC ir „Invesco“.
Bendrovės atstovas spaudai atsisakė komentuoti, kai buvo pasiektas anksčiau antradienį.
„Zepto“ metinis pardavimų tempas neseniai viršijo 1,5 mlrd. USD, sakė Palicha ir pridūrė, kad maždaug 150% augimo tempas padidintų jos pardavimus iki daugiau nei 3,5 mlrd. USD. „Zepto“ konkuruoja su „Zomato’s Blinkit“, „SoftBank“ palaikomu „Swiggy Instamart“ ir „BigBasket“ – visi jie vilioja klientus teikdami 10–15 minučių pristatymo paslaugas. Dabartinė „BlinkIt“ paleidimo norma yra apie 2 mlrd.
Indijos 1,1 trilijono dolerių vertės neorganizuota mažmeninė prekyba sparčiai populiarėja. „Zepto“, „BlinkIt“, „Swiggy“ ir „Tata“ priklausančių „BigBasket“ „BB Now“ bendrai siekia, kad metiniai pardavimai viršytų 6 mlrd. USD, o bendras elektroninės prekybos pardavimas – maždaug 50 mlrd. Internetinė bakalėjos parduotuvė „BigBasket“, kuri bakalėjos prekes klientams pristato per kelias valandas, antradienį pranešė, kad žengia į greitą prekybą.
Remiantis pramonės duomenimis, Indijos elektroninės prekybos rinka, kurioje dominuoja „Flipkart“ ir „Amazon India“, kasmet auga nuo 11% iki 12%. Priešingai, per pastaruosius trejus metus greitoji prekyba išaugo daugiau nei 100 %.
„Bernstein“ elektroninės prekybos analitikas Rahul Malhotra sakė, kad greitosios prekybos įmonės „akivaizdžiai ima dalį“ iš didesnių elektroninės prekybos įmonių. Greitoji prekyba „per ateinančius trejus metus gali sudaryti 40–50 % el. komunikacijos (kai kurių kategorijų) pagal mūsų patikrinimus, šiuo metu ji sudaro 10–15 % viso el. komunikacijos segmento“, – rašoma Elara Capital pranešime. .
Elektroninės prekybos milžinai atkreipia dėmesį. „Flipkart“ anksčiau šį mėnesį pristatė savo greitosios prekybos pasiūlymą, pavadintą „Flipkart Minutes“. „Amazon India“, ilgą laiką skeptiška šio modelio atžvilgiu, taip pat ketina pradėti savo greitosios prekybos paslaugą jau kitų metų pirmąjį ketvirtį, trečiadienį pranešė Indijos laikraštis „Economic Times“.
Antradienio skambutyje investuotojai suabejojo Palicha apie greitos prekybos potencialą plėstis už Indijos dešimties geriausių miestų, nes šios programėlės šiuo metu daugiausia veikia didžiuosiuose miestų rajonuose. „Greita prekyba nėra 1 lygio reiškinys”, – sakė Palicha. „Mūsų duomenys aiškiai rodo didžiulę galimybę 2/3 pakopoje, nepaisant rinkos nuotaikos.
Pokalbio metu jis taip pat patvirtino, kad „Zepto“ per pastarąsias 90 dienų surinko 1 mlrd. „Zepto“ tarp savo rėmėjų laiko „Nexus Venture Partners“, „Lightspeed“, „Avra“, „YC Continuity“, „Contrary“ ir „StepStone Group“.
„TechCrunch“ anksčiau pranešė, kad „Zepto“, kurio vertė dabar siekia 5 mlrd. USD, baigia 340 mln. USD finansavimo etapą, kuriam vadovauja „General Catalyst“. Birželį startuolis užbaigė 665 mln. USD finansavimo etapą.