Dabar 2025 m., o įmonės vis dar nežino, kam tinka dirbtinis intelektas.
Tokį įspūdį susidariau iš šių metų CES, kuriame buvo AI varomi virtuvės prietaisai, vaikiškos lovytės ir kiti produktai, kuriems dirbtinio intelekto tikrai nereikėjo.
Žr.: „Spicerr“ – „protingas“ jutikliniu ekranu aprūpintas prieskonių dozatorius, kuris išmoksta jūsų skonį gaminant maistą ir rekomenduos unikalius receptus.
„Spicer“ naudingumas iš pradžių yra šiek tiek abejotinas. „Spicer“ nesmulkina ir užtrunka 15–20 USD vertės patentuotas kapsules, kurių negalima pakartotinai užpildyti. Atmetus visa tai, ar žmonėms iš tikrųjų niežti valgį siūlančios druskos ir pipirų plaktuvės?
Kitur parodoje buvo „Dreo's ChefMaker 2“, AI varoma oro gruzdintuvė. Taip, jūs perskaitėte teisingai – AI varoma oro gruzdintuvė.
Atminkite, kad ši koncepcija nėra tokia keista kaip „Spicer“. „ChefMaker 2“ gali išgauti receptus iš kulinarinių knygų, naudodama puslapių nuskaitymo funkciją, ir netgi susidoroti su sudėtinga kepimo laiko ir tempų skaičiavimo matematika.
Tačiau ar tikrai kulinarinių knygų nuskaitymas yra funkcija, kurios reikalavo ore gruzdintuvus perkanti visuomenė? Kalbėdamas kaip pats narys, negaliu pasakyti, kad man tai kada nors būtų buvę – ir atrodo, kad tai pasakytina apie daugumą žmonių.
Pažymėtina, kad CES parduotuvėje buvo dar keistesnių AI produktų.
„Razer's Project Ava“, nepaaiškinamai pavadintas roboto žudiko vardu 2014 m. filme „Ex Machina“, yra „AI žaidimų antrasis pilotas“, kaip apibūdina bendrovė. Ava iš esmės žaidžia už jus, nežaisdama žaidimų už jus. Gavusi leidimą, Ava fiksuoja jūsų kompiuterio ekrano nuotraukas, tada pateikia nuorodas (pvz., „Dodge, kai ašmenys sukasi“).
Kaip rašo The Verge's Seanas Hollisteris, Ava yra prieštaringa, nes akivaizdžiai buvo apmokyta žaidimų vadovų, tačiau autoriams nepripažįsta. Tai taip pat blaško dėmesį. Bent jau dabartine forma „Ava“ vėluoja kelias sekundes ir pertraukia žaidimo garsą, kad pateiktų nurodymus.
Turiu dar kartą paklausti: kas tiksliai to reikalavo? Kas juo naudosis reguliariai, dar mažiau už tai mokės?
Kiek galiu pasakyti, CES parodoje esantys AI produktai yra nevaržomo pramonės ažiotažas požymis. DI įmonės pernai vien JAV surinko 97 milijardus dolerių, kurių pakaktų 42 sferoms įsigyti. Pardavėjai mėto dirbtinio intelekto spagečius į sieną, kad pamatytų, kas prilimpa, nes tai turi mažai minusų – ir didžiulis potencialas.
Daugeliu atvejų jie taip pat susiduria su mums žinomo AI apribojimais. Išsiaiškinti, kurie AI naudojimo atvejai yra techniškai įmanomi, buvo didžiulis iššūkis pramonei. Dažnai tai lemia per daug žadantį – nepakankamą teikimą. „ChatGPT“ vis tiek daro klaidas. Vaizdų generatoriai istoriškai netikslūs. Ir AI vaizdo įrašų personažai susilieja vienas su kitu.
Taigi mes įstrigome su IRL AI šlaitu: oro gruzdintuvais, prieskonių dozatoriais ir „AI žaidimų kopilotais“. Jie nėra tai, ko dauguma iš mūsų nori, bet jie yra tai, kas šiandien įmanoma su palyginti mažu MTTP pakėlimu.
Štai, kad kiti metai būtų geresni.