Didžiausia elektrinių dviračių automobilių gamintoja Indijoje „Ola Electric“ penktadienį viešai debiutavo net 20 proc., tai yra didžiausias Indijos įmonių sąrašas per dvejus metus.
Bengaluru įsikūrusios įmonės, kurios rėmėjai laikosi „SoftBank“ ir „Temasek“, akcijos šoktelėjo iki 91,18 rupijos (1,1 USD) nuo viršutinės 76 Indijos rupijų IPO kainų grupės. Bendrovė pateikė IPO 26 % mažesnį vertinimą nei 5,4 milijardo dolerių, kuriuos ji pasiekė per finansavimo etapą 2023 m. spalio mėn., ir gerokai mažiau nei 6,5–8 milijardai dolerių, iš pradžių numatytą IPO.
87 rupijų vertės „Ola Electric“ rinkos kapitalas yra beveik 4,6 mlrd.
„Ola Electric“ tapo dominuojančia Indijos elektrinių dviračių transporto priemonių rinkos dalyviu, 2025 m. fiskaliniais metais užėmusi 46 % rinkos, nepaisant pastaruoju metu smukusios iki 39 % liepos mėn. Pirmąjį elektrinį paspirtuką Ola pristatė 2021 m. gruodį ir per finansinius metus, pasibaigusius kovo mėn., pardavė daugiau nei 330 000 vienetų.
Tačiau įmonė nėra pelninga. Ji uždirbo 50 mlrd. rupijų (626,3 mln. USD) pajamų ir pranešė apie 13 mlrd. rupijų (162,8 mln. USD) EBITDA nuostolį ir 16 mlrd. rupijų (200,5 mln. USD) grynąjį nuostolį per tą patį laikotarpį.
„Ola Electric“ strateginės iniciatyvos apima savo baterijų elementų technologijos ir gamybos pajėgumų plėtrą, planuojant iki 2026 m. antrojo ketvirčio padidinti pajėgumą iki 20 GWh. Tikimasi, kad ši vertikali integracija leis geriau kontroliuoti kokybę, tiekimą ir išlaidas.
Indijos elektromobilių rinka yra pasirengusi sparčiai augti, o „Macquarie“ prognozuoja laipsnišką elektrinių dviračių transporto priemonių dalies didėjimą. Apskaičiavimai rodo, kad 2025, 2026, 2027 ir 2028 finansiniais metais skverbtis į rinką atitinkamai yra 7%, 10%, 13% ir 16%. Tai prieštarauja optimistiškesnėms 41–56 % prognozėms iki 2028 m. fiskalinių metų pačios Ola Electric prospekte, pabrėžiant tebevykstančias diskusijas apie elektromobilių diegimo Indijoje tempą.
Neseniai sumažintos vyriausybės subsidijos elektriniams dviračiams motociklams turėjo įtakos sektoriaus augimo trajektorijai. Nepaisant to, Indijos elektromobilių rinkoje pastebima konsolidacijos tendencija: Herfindahl-Hirschman indeksas (HHI), rinkos koncentracijos matas, pakilo nuo 1 200-1 330 2022-2023 fiskaliniais metais iki 2 810 birželio ketvirtį, aplenkdamas 2160 skaičius tradiciniams dviračiams vidaus degimo varikliams.