„SpaceX“ antrą kartą sugavo „Starship“ raketos „Super Heavy“ stiprintuvą po to, kai ketvirtadienį per septintą bandomąjį sistemos skrydį į kosmosą paleido viršutinę pakopą. Netrukus po sėkmingo gaudymo „SpaceX“ atstovai pranešė, kad laivas buvo prarastas, kai bendrovė nutrūko maždaug aštuonias su puse minutės skrydžio.
Laivas sėkmingai atsiskyrė nuo stiprintuvo ir paleido savo raketų variklius, kad pakiltų į orbitą, kol paaiškėjo, kad kai kurie iš tų variklių išsijungė. Tada bendrovė pamatė, kad jos ryšys su telemetrija, sklindančia iš laivo, išnyko, o po kelių minučių „SpaceX“ patvirtino, kad laivas patyrė „viršutinio etapo anomaliją“ jo pakilimo kosmose pabaigoje.
Pasibaigus tiesioginei transliacijai, „SpaceX“ X parašė, kad „Starship“ „patyrė greitą neplanuotą išardymą kilimo metu“ ir teigė, kad vis dar stengiasi suprasti pagrindinę priežastį.
Netrukus po to, kai laivas sugedo, vartotojai socialinėje žiniasklaidoje dalijosi nuotraukomis ir vaizdo įrašais, kuriuose, atrodo, sudegė erdvėlaivio dalys, kurios vėl įžengė į Žemės atmosferą virš Terkso ir Kaikoso salų. „SpaceX“ generalinis direktorius Elonas Muskas pasidalijo vienu iš vaizdo įrašų apie X, rašydamas: „Sėkmė neabejotina, bet pramoga garantuota!
Remiantis „FlightRadar24“ duomenimis, taip pat atrodo, kad keli skrydžiai šioje vietovėje buvo nukreipti maždaug tuo pačiu metu, kai buvo pastebėtos nuolaužos. Federalinė aviacijos administracija pranešime „TechCrunch“ nurodė, kad „žino, kad per „SpaceX Starship Flight 7“ misiją, kuri sausio 16 d. buvo paleista iš Boka Čikos, Teksase, įvyko anomalija, ir kad ji „vertina operaciją ir išduos atnaujintą pareiškimą“.
2024 m. spalį bendrovė ištraukė pirmąjį stiprintuvo „gaudymą“, kai paleidimo bokšte esančios šarnyrinės rankos ištraukia raketos pakopą iš oro, kai ji naudoja raketas, kad sulėtintų jos nusileidimą. Antrasis bandymas sugauti stiprintuvą lapkričio mėn. atšauktas dėl ryšio problemų.
Tačiau šis paleidimas buvo daug daugiau nei kitas laimikis. „SpaceX“ pakrovė „Starlink“ 10 netikrų „Starlink“ palydovų ir planavo pirmą kartą panaudoti kosminį laivą. „SpaceX“ savo svetainėje pranešė, kad bandymas turėjo būti „Starship“ transformacinių metų pradžia.
Ketvirtadienį išsiųstas laivas „SpaceX“ buvo atnaujintas įvairiais būdais, palyginti su ankstesniais bandomaisiais skrydžiais. „SpaceX“ teigė, kad šio „Starship“ avionikos sistemos buvo „visiškai perdarytos“, turinčios galingesnį skrydžio kompiuterį ir integruotas antenas su Starlink, GNSS ir atsarginėmis RF ryšio funkcijomis.
Laive buvo sumontuoti pertvarkyti inercinės navigacijos ir žvaigždžių sekimo jutikliai bei integruoti „išmaniosios baterijos ir maitinimo blokai“, kurie, „SpaceX“ teigimu, paskirstė duomenis ir 2,7 MW galios laive. Šiame atnaujintame „Starship“ laive taip pat buvo daugiau nei 30 kamerų, todėl bendrovės inžinieriai galėjo stebėti visos šios naujos ir esamos aparatinės įrangos veikimą.
„SpaceX“ stengiasi sugauti „Starship“ kartu su stiprintuvu, o šis skrydis turėjo būti galimybė išbandyti technologijas, kurios leis tai padaryti. Bendrovė ant laivo uždėjo daugybę skirtingų šilumos plytelių, kad išbandytų, kurios geriausiai apsaugo nuo pakartotinio įplaukimo jėgų. Laivas taip pat turėjo „nestruktūrines versijas“ rankenėlių, kurios užkliūva už bokšto, kad būtų galima pamatyti, kaip jos išsilaikys pakartotinai įplaukiant.
Kalbant apie stiprintuvą, „SpaceX“ paleidimo bokštą įrengė radaro jutikliais, kad gaudymo proceso metu būtų galima tiksliau nustatyti raketos etapą. Be to, stiprintuvas pirmą kartą pakartotinai panaudojo vieną iš ankstesnio Starship skrydžio raketų variklių.
Ši istorija buvo atnaujinta papildoma informacija iš SpaceX, Elono Musko ir FAA komentaru.